maandag 24 augustus 2009

PONT-Á-MOUSSON

moterjacht elisabeth ligt in de jachthaven van pont-á-mousson en schuin achter op de foto ligt het jacht van lodewijk
na de abdij te hebben bekeken zegt piraat joep kom jufvrouw kip kathaleine we gaan eens lekkker franse taartjes eten
jufvrouw kip kathaleine is dol op taartjes nou zegt piraat joep neem die roze daar zit lekker veel grand marnier in
wat is dat vraagt jufvrouw kip kathaleine o zegt piraat joep dat is heel lekkere likeur dat maakt het taartje nog lekkerder
nou oke die neem ik ...doe je ook mee piraat joep ...natuurlijk...

het stadhuis met het grote plein in de stad pont-á-mousson


dit zijn de huizen met hun gallarijen arcades gebouwd in de tijd van general duroc in de stad pont-á-mousson



piraat joep verteld jufvrouw kip kathaleine over de prémontrés abdij te pont-á-mousson
een abdij is een soort klooster...maar in een klooster zitten nonnen en in een abdij zitten monnikken en er word meestal niet alleen gebeden maar ook gewerkt
jufvrouw kip kathaleine weet niet wat zij hoort dus die mensen bidden de hele dag o jee daar heb ik nooit over nagedacht
maak je niet druk zegt piraat joep niet iedereen hoeft in het klooster of in een abdij daar kies jezelf voor net als mijn oom die zit bij de benedictijn monnikken ja en zij maken heerlijke
dom-bendictine likeur met veel alcohol
meestal staat er een eigen kerk bij een abdij verteld piraat joep
jufvrouw kip kathaleine vind het maar een beetje eng




1 opmerking:

  1. lieve mensen
    Zo hier eindelijk weer even een berichtje van mij. Ik heb mijn vrouwtje gezegd dat zij nu maar weer eens even moet reageren. Ik ben het helemaal zat mijn vrouwtje is drie weken aan het schoonmaken en schilderen geweest. Ik kon nergens lopen overal verf kwasten doeken etc. mijn hele poten zaten er onder. Zij heeft de keuken hal en badkamer geschilderd een hele klus hoor. Het is wit met zilver geworden wel heel leuk. Ik nodig jullie dan ook uit als jullie weer in Nederland zijn om dan maar lekker te komen gourmetten.
    Ik ben van plan Liesje ten huwelijk te vragen want als ik dit zo bekijk wat jullie allemaal voor spannende dingen beleven dan vind ik het hier maar saai. Ik wil juffrouw kip en kornuiten ook wel leren kennen. Denk je dat ik een kans maak bij Liesje ik vind wel dat er enorm veel concurrentie in Frankrijk is hoor. Maar ja ik ben natuurlijk inmiddels een statige oude heer aan het worden en bovendien ben ik heel erg lief en ik spreek NEDERLANDS. Wat denken jullie zou ze mij wel willen ondanks dat ik op leeftijd ben?
    Ik ben gewoon jaloers op zo'n reis ik moet maar heel hard sparen misschien kan mijn vrouwtje dan een klein bootje (plastic) voor mij kopen.
    Verder gaat het wel goed mijn vrouwtje gaat morgen weer werken dus dan ben ik wel weer alleen. Want ik mis vlekje wel hoor ik heb nu alleen nog maar Zwartje om mee te praten jullie hebben veel meer aan boord.
    Ok wanneer komen jullie in Nederland (ongeveer) en waar komen jullie dan Nederland binnen dat zou ik wel graag willen weten.
    Ik krijg nu eten van mijn vrouwtje dus ik stop dit verhaaltje even ik heb echt honger (bij jullie krijg ik ook altijd eten wat veel lekkerder is dan hier en ik kan bij jullie ook veel meer lopen maar ja het zij zo) ik heb een hondenleven en geen prinsessenleven. Nou heel veel likken en pootjes voor jullie en natuurlijk voor Liesje. PS natuurlijk ook veel liesfs van mijn vrouwtje en nog heel veel vaarplezier zon en veel mooie avonturen. Groeten Boemstra

    BeantwoordenVerwijderen