maandag 17 augustus 2009

EPINAL CANAL DES VOSGES

miss sexy pollie duikt weg ...o daar heb je mijn moeder dat loeder... met haar stomme keukenzeiltje om... ik ben er niet hoor zeg dat maar tegen mijn moeder
is mijn dochter pollie aan boord bij jullie roept de moeder van pollie van de kade aan clochard philippe
ik pas al weken op haar kinderen en ik heb haar werk gebeld maar zij is nog steeds met vakantie
en vaart mee met een prachtig jacht door frankrijk dat heb ik me laten vertellen door een sluiswachter
clochard philippe weet niet wat hij moet zeggen hij wil niet voor een klikspaan doorgaan






moterjacht elisabeth is aangekomen in de franse stad epinal een goed plekje voor deze prachtige boot riep de vriendelijke haven meester
hier moet je wel betalen 4 euro per nacht voor alle voorzieningen
om in de stad epinal te komen heeft moterjacht elisabeth 3 kilometer la moselle op gevaren om zo in deze jachthaven te komen daarna loop dit dood voor jachten
als je verder wilt varen op canal des vosges moet je dit stuk terug varen



monsieur francios zit zijn ogen uit te kijken hij wist dat er een prachtige natuur is
maar het is ook rijk aan rust en het canal des vosges word op dit traject steeds smaller
en de bomen hoger nog even en moterjacht elisabeth zal de stad epinal gaan binnen varen
een franse stad met een goede aanlegkade en alle voorzieningen




moterjacht elisabeth heeft een overnachting gehad bij sluis 8 richting epinal er zijn geen voorzieningen je mag al blij zijn als je een aanleg plekje kan vinden tussen fontenoy-le-château en epinal er is een waterkaart aan boord van 2009 maar toch zijn deze niet goed bijgewerkt dat is op zijn frans moet je maar denken
vanaf sluis 8 tot sluis 13 waren sluiswachters dus deze werden met de hand bediend en daarna zijn tot epinal alle sluizen weer automatisch
het nederlandse jacht vaart voor moterjacht elisabeth op het canal des vosges
de sluizen trap net voor epinal is gelukkig makkelijk daar gaan we weer omlaag

1 opmerking:

  1. Hahaha, dat loeder van een moeder moet die kinderen gewoon dat kanaal ingooien, ze kunnen toch zwemmen? En dat prachtige motorjacht is hartstikke dichtbij, veel leuker voor die kinderen dan bij die zeurende oma blijven.
    Wat een schitterend mooi stuk varen jullie nu. Zo'n smal kanaal met die mooie bomen, hele mooie foto's. Heftig sluizengebeuren wauw. Ongelofelijk ook dat motorjacht Elisabeth dit echt aan het varen is!!!!

    BeantwoordenVerwijderen